Foto: Jos Wesdijk

Schild van hofleverancier voor Aardoom

RIDDERKERK - Het Ridderkerkse hoveniersbedrijf Aardoom mag het predicaat 'hofleverancier' dragen. Burgemeester Anny Attema maakte dat vrijdag namens de Commissaris der Koning, Jaap Smit, bekend. Dat gebeurde tijdens de viering het 225-jarig bestaan van het hoveniersbedrijf. Het predicaat 'Hofleverancier' betekent niet, dat Aardoom voortaan de paleistuinen mag onderhouden. Bedrijven met deze titel hebben vaak een lange historie en tonen hiermee dat ze koninklijke kwaliteit leveren. Na de toespraak overhandigde de burgemeester een oorkonde aan de huidige directeur Dionysios Sofronas en onthulden ze samen met de moeder van de directeur een schild dat een plek krijgt aan de gevel van het bedrijfspand (vervolg op pagina ??)