Genieten van vogels

RIDDERKERK - Bij de jaarlijkse tentoonstelling van de Ridderkerkse vogelvereniging Witroka werd tevreden de balans opgemaakt. Met 424 ingezonden vogels telde de show een kleine vijftig exemplaren minder dan vorig jaar.
"In de wetenschap dat er een trouw lid is overleden en twee leden zijn gestopt die altijd goed waren voor enkele tientallen kleurkanaries mogen we heel tevreden zijn" aldus voorzitter Arie van Leeuwen over de show met veertig deelnemende kwekers.
Bij de opening van de show werd ook stilgestaan bij het overlijden van oud-voorzitter en erelid Cees Pol eerder dit jaar. Zij weduwe werd verrast met een groot portret op een gegraveerde spiegel. "Dat cadeau mag ze thuishouden of een ereplaatsje geven in ons clubgebouw" aldus de bestuur.

Prijzen
De grootste beker van de vogelshow was dit jaar voor Ad Tholenaars. De Ridderkerker won het generaal klassement met 469 punten. Het was de tweede keer dat hij dit klassement met de hoogste scores van vijf vogels won. De winnaar kreeg van de jury vier keer 94 punten en noteerde maar liefst elf keer een 93'er. Plaatsgenoot H. Baghus won zilver (2x94, 3x93), terwijl Th. J. Knoop uit het brons mocht vieren. De prijs voor de mooiste vogel, beloond met het bondskruis, was bij deze show voor A. de Graaf. Hij kreeg 95 punten voor zijn Mutanten Lori.