Geknipt voor het uitvaartvak

RIDDERKERK - Martine Versteeg - van Mastrigt heeft een bijzondere carrièreswitch gemaakt. Na bijna 25 jaar te hebben gewerkt als klantenadviseur voor ABN AMRO in onder meer Barenrecht, Ridderkerk en Rotterdam-Zuid is ze per 1 december begonnen als zelfstandig uitvaartverzorgster. "Ik vind het belangrijk dat de familie voor zo'n laatste afscheid de regie heeft. Mijn rol is vooral luisteren en mogelijk maken wat er gewenst wordt" zegt ze kernachtig.
Oog en oor voor mensen had ze al bij haar werk voor de bank. Zij was o.a. het aanspreekpunt op kantoor om mensen vrijblijvend te informeren over de mogelijkheden om bij in leven de zaken alvast goed te regelen voor als men overlijdt én was er om nabestaanden te helpen bij de afwikkeling van de bankzaken bij overlijden. "Zulke gesprekken zijn dus niet nieuw voor mij. Regelmatig kreeg ik ook in mijn netwerk te horen dat ik geknipt was voor het uitvaartvak" vertelt ze. Vorig jaar besloot Martine om zich serieus op deze optie te oriënteren. Na verschillende uitvaartondernemers te hebben aangeschreven kreeg ze de kans om achter de schermen te kijken bij een begrafenisonderneemster in de regio. Daarna liep ze stage bij twee uitvaartbedrijven en volgde ze de vakopleiding: "Na de eerste begrafenis die ik zelf mocht leiden kreeg ik na afloop complimenten van de nabestaanden voor het hele verloop. Zij wisten niet dat het mijn eerste keer was. Ik ervaar zelf ook dat dit is wat ik wil en kan" aldus de Rijsoordse, die inmiddels alle papieren heeft.
Martine Versteeg heeft haar onderneming de naam Intermentia Uitvaartverzorging gegeven. Dit staat volgens haar voor volledige aandacht van A tot Z, onafhankelijk advies en transparante tarieven. "Ik kan snel berekend hebben wat een begrafenis of crematie zal kosten, afhankelijk van de wensen en het al of niet hebben van een verzekering. Ook als er een beperkt budget is kan ik met de familie meedenken" benadrukt ze. Bij leven kan er ook al het nodige geregeld zijn. Een voorbespreking hierover is kosteloos en vrijblijvend.
Voor meer informatie: info@intermentia.nl of 06 1543 3077 (24 uur per dag). Website:
www.intermentia.nl.