Aafje start tweede Buurtcirkel

RIDDERKERK - 'Doe mee en doe meer samen', dat was de gedachte achter het opstarten van de eerste Buurtcirkel enige tijd geleden. De Buurtcirkel, een samenwerking van Aafje met +Vijf, een initiatief van Pameijer, bestaat uit negen tot twaalf mensen uit dezelfde wijk die elkaar ondersteunen bij dagelijkse zaken, zoals boodschappen, administratie, maar ook sociale activiteiten. Daarbij is wederkerigheid een belangrijk uitgangspunt. Nu komt er een Buurtcirkel bij, specifiek voor mannen uit de wijken Drievliet en Het Zand. Een keuze voor mannen deze keer, omdat de interesse voor bepaalde onderwerpen nog wel eens kan verschillen met die van dames.

Bekend met de buurt

Stel: men kent niet veel mensen in de buurt en voelt zich wel eens eenzaam. Eigenlijk lijkt het men best leuk om af en toe iets te doen met anderen en soms kan men wellicht wat hulp gebruiken. Dan is de Buurtcirkel ideaal. Zelf kan men ook iets betekenen voor een ander, want iedereen is wel ergens goed in. Met Buurtcirkel is iedereen er voor elkaar. Men doet mee in de eigen buurt. Zo leert men mensen in de buurt beter kennen en leert men hoe men dingen zelfstandiger doet.

Vrijwilliger en coach

Als deelnemer geeft men zelf invulling aan de Buurtcirkel. Een vrijwilliger uit dezelfde wijk staat de Buurtcirkel bij. Hij of zij ondersteunt de deelnemers in de onderlinge samenwerking en maakt men bekend met de buurt. Zo komt men in contact met de mensen om men heen en bouwt men een eigen netwerk op. De vrijwilliger kan men eigenlijk zien als een goede buur die men helpt om dit ook te zijn. Aan de Buurtcirkel is ook een professionele Buurtcirkelcoach verbonden. Hij of zij ondersteunt het groepsproces en de vrijwilliger.

Zin om mee te doen?

Buurtcirkel is er voor iedereen met een hulpvraag, groot of klein. Het is vooral belangrijk dat men zin heeft om mee te doen en dat men talenten wil inzetten voor anderen. Enthousiast geworden? Als men denkt dat deelname aan een Buurtcirkel iets voor men is, neem dan gerust contact met coach Netty Aaftink op: 0653683272

Over Aafje

De naam Aafje is geïnspireerd door Aafje van Hulst. Zij was één van de leidende vrouwen die de basis legde voor het werk van nu. Met professionaliteit en ondernemerschap. Zó willen ook zij zich onderscheiden. Aafje helpt klanten thuis én klanten kunnen bij Aafje wonen en logeren. Aafje is altijd in de buurt. Met thuiszorg, huizen en zorghotels. Ruim zesduizend enthousiaste collega's, vrijwilligers en stagiairs zetten zich iedere dag in om onze elfduizend klanten de zorg te geven, die ze de eigen ouders ook toewensen. Aafje biedt zorg in de regio Rotterdam, Ridderkerk, Barendrecht, Albrandswaard en de Drechtsteden. www.aafje.nl