2018 was weer een jaar vol giften

RIDDERKERK - De verkoopopbrengst van Boekhandel De Kandelaar maakte het ook dit weer mogelijk om een groot aantal projecten en organisaties door giften te steunen voor de verdere verspreiding van het Evangelie. Vele Ridderkerkers en mensen uit de wijde omgeving liepen het afgelopen jaar binnen aan de Sint Jorisstraat 10 en kochten een bijbel, boek, CD, DVD enzovoorts en steunden daar mee meteen een goed doel.

Bij veel minder mensen is bekend dat dit een boekwinkel is die geheel door vrijwilligers wordt gerund. Ook is minder bekend dat de winst die de Kandelaar maakt vrijwel geheel ten goede komt aan organisaties die passen bij de doelstelling van de stichting. In de achterliggende jaren is jaarlijks meer dan 45.000 euro weggegeven aan goede doelen in Nederland en heel veel andere plekken op deze aarde.

Het afgelopen jaar steunden we onder andere Bible League, Bijbelvereniging (voorheen de Nederlandse Gidons), Stichting Bonisa Zending, Children Asking, Credo Ministries, Cycle for Hope, Elim Nederland, Friedensstimme, HGJB, Hudson Taylor Stichting, International Christian Fellowship, IZB, Light for the World, Manna-Vandaag, Mercy Ships, Open Doors, Operatie Mobilisatie, Stichting RRDF (voor hulp aan de allerarmsten in India), Stichting Antwoord, Basic Life Support, de Lichtkring, Stichting De Ondergrondse Kerk, Stichting Gave, Stichting In de Rechte Straat, Israël en de Bijbel, Kimon, Ontmoeting, Samen voor Malawi, Stichting Steun Reformatie Oostenrijk, Stichting Tabitha, Vrienden van De Hoop, Tear, Woord en Daad, Wycliffe Bijbelvertalers, ZakBijbelBond, ZOA.

Vanaf 1984, het jaar van de oprichting, heeft De Kandelaar een gestage groei doorgemaakt. Via de website www.de-kandelaar.nl kan ook vanuit huis makkelijker besteld worden. Het blijft een unieke combinatie die heel goed werkt: men koopt iets leuks/nuttigs voor zichzelf en steunt daarmee meteen een goed doel. De Kandelaar bedankt iedereen die aan dit mooie resultaat heeft bijgedragen en wenst men van hieruit meteen gezegende kerstdagen en een voorspoedig Nieuwjaar.

Boekhandel de Kandelaar is te vinden aan de Sint Jorisstraat 10 in Ridderkerk, tel. 0180-424698. De openingstijden zijn: maandag 13.00 - 17.30, dinsdag, woensdag en donderdag 9.30 - 17.30 vrijdag 9.30 - 17.30 vrijdagavond 18.30 – 21.00 zaterdag 9.30 - 17.00.

Winkeltijden rond de feestdagen:
Maandag 24 december sluit de winkel om 16.00 uur
Maandag 31 december sluit de winkel om 16.00 uur
Dinsdag 1 januari is de winkel gesloten
Woensdag 2 en donderdag 3 januari zijn ze ook gesloten in verband met het inventariseren.