Jong en oud liep mee voor Present Ridderkerk

Lichtjes voor Present

Op een van de koudste en meest donkere dagen voor kerst hield Present een Lichtjestocht door Ridderkerk. Het licht symboliseert het 'licht' wat men brengt in iemands leven wanneer men een project doet via Present. Met deze winterse wandeling is er geld op gehaald om het werk van Present voort te kunnen zetten.
Na een warm welkom in het Hofje bij 't Ronde Sant ontstak locoburgemeester, Henk van Os het eerste lampje. Daarna ging een groep van 50 wandelaars, van jong tot oud, op weg in een stoet door Ridderkerk. Met prachtige gemaakte lampionnen door kinderen en jongeren, liep men een route van ruim vijf kilometer. De route ging langs huizen, mooi verlichte winkels en organisaties waar Present mee samenwerkt. Bij terugkomst konden de wandelaars zich verwarmen aan een kop warme chocolademelk met slagroom en een koek. Dit was verzorgd door de organisaties van 't Ronde sant die hun medewerking verleenden aan deze actie. De opbrengst van de Lichtjestocht gaat naar Present zelf. Ook dit jaar is er weer groei in het aantal ontmoetingen dat Present tot stand heeft gebracht en dat willen we ook in 2019 blijven doen. De actie heeft bijna €3000,00 opgehaald, een prachtig bedrag waar we ontzettend blij mee zijn. De lampionnen die zijn gemaakt, zijn na de wandeling gebracht bij ouderen van Aafje, die zo van een gezellig lichtje in deze donkere feestmaand kunnen genieten.
Ook vrijwilliger worden of je als groep inzetten via Present? Neem dan contact op met de coördinatoren: Jojanne van Duinen en Jolanda Haan via info@presentridderkerk.nl.