Verkoop voor Verjaardagstas

RIDDERKERK - Op vrijdag 21 december en zaterdag 22 december vindt verkoop van speelgoed voor het goede doel plaats in het voormalige pand van Maks & Figo aan het Sint Jorisplein 18 in Ridderkerk. Beide dagen is de winkel open van 10.00 uur tot 21.00 uur.
De prijsjes zijn super goedkoop en de opbrengst van deze actie wordt besteed aan cadeaubonnen voor oudere kinderen uit minima-gezinnen. Het is een initiatief en idee van de Kledingbank Ridderkerk die al een aantal jaren met "De Verjaardagstas" 250 kinderen van 0-12 jaar uit minimagezinnen op hun verjaardag verrast met een tas vol cadeautjes en een lekkere traktatie. Het speelgoed is geschonken door inwoners en organisaties uit Ridderkerk. Vrijwilligers controleren en maken het schoon en klaar voor een tweede leven. Voor jongere kinderen wordt vaak voldoende geschonken. Voor oudere kinderen is er echter nauwelijks aanbod. "De Verjaardagstas" heeft daarom als wens dat 100 oudere kinderen ook een cadeautje op hun verjaardag krijgen, geen puzzel of knuffel maar een cadeaubon. Om deze bonnen te kunnen aanschaffen wordt allerhande speelgoed (oude voorraad) voor kleine prijsjes verkocht.