Het sorteren van de artikelen aan het einde van de dag

Ridderkerkers tonen hun hart

De Winter3Daagse van RTV-Ridderkerk en Winkelhart Ridderkerk is veelbelovend gestart. Op de eerste dag van deze actie voor FoodCompany Ridderkerk werden bijna drieduizend artikelen ingeleverd.
Profvoetballer Kevin Strootman zorgde voor een grote verrassing door spontaan geld ter beschikking te stellen voor het vullen van enkele winkelwagens. Verder zijn er veel Ridderkerkers die bij hun kerstinkopen wat extra artikelen meepakken voor plaatsgenoten die dat heel goed kunnen gebruiken.
Onder het motto "Toon je hart, doe iets voor een ander" gaat deze actie nog twee dagen door. Gevraagd wordt om houdbare artikelen te brengen naar de inleverpunten in het centrum. Dat kan op zaterdag 22 december van 08.00 tot 21.00 uur en op maandag 24 december van 10.00 tot 16.00 uur.

Verjaardagstas
Met de 'pop-up' winkel voor De Verjaardagstas is men na de eerste verkoopdag over de helft van het streefbedrag. Met de verkoop van allerhande speelgoed, kinderboeken en spelletjes hoopt de organisatie cadeaubonnen te kunnen kopen voor honderd kinderen van gezinnen die zijn aangewezen op de Kledingbank. De winkel voor dit doel aan het Sint Jorisplein (tegenover het podium van de "Toon je hart"'-actie) hoopt vandaag het restant van het benodigde geld te verdienen. Er wordt voor deze verkoop weer nieuwe voorraad aangevoerd.