Receptie in gemeentehuis

RIDDERKERK - Op woensdag 2 januari is de nieuwjaarsreceptie van de gemeente. Deze avond is iedereen welkom in het gemeentehuis voor het uitwisselen van de beste wensen. Daarbij kan er genoten worden van een hapje en een drankje en livemuziek.
Vanaf 18.30 uur staan de deur van het gemeentehuis voor iedereen open. Schrijver en acteur Bart van Gerwen zal de bezoekers dit keer op originele wijze welkom heten. In de foyer van Het Plein begint om 19.00 uur een optreden van het trombone ensemble Con Amici. Aansluitend wordt vanaf 19.20 uur in de zaal van Het Plein gezongen door het Popkoor Something Else, het vocale groep van muziekvereniging Harmonie Slikkerveer. Om 19.40 uur wordt in de foyer het stokje overgenomen door de Big Band van de Ridderkerkse muziekschool.

Nieuwjaarsrede
Vanaf 20.00 uur is de receptie in de 'huiskamer' van het gemeentehuis. Burgemeester Anny Attema zal daar om ± 20.30 uur haar nieuwjaarstoespraak houden. Daarna zal de uitreiking plaatsvinden van de vrijwilligersprijzen van de gemeente Ridderkerk. De jaarlijkse Jaap van der Graafprijs gaat weer naar een individuele vrijwilliger. Daarnaast is er weer een groepsprijs.
Na dit officiële gedeelte kunnen de bezoekers van de receptie nog gezellig blijven 'borrelen' tot 22.00 uur.