Hopen op een VEED Award

RIDDERKERK - De Ridderkerkse social mediaster Malik Ilhan hoopt in het nieuwe jaar het podium te halen bij de VEED Awards. Hij heeft zijn volgers opgeroepen om op hem te stemmen als "beste nieuwkomer" en "beste Instagrammer".
Malik hoopt daarna als een van de genomineerden over de rode loper te mogen bij de award uitreiking in Amsterdam op 23 maart in AFAS Live. Rode lopers zijn hem wel vertrouwd, want door zijn populariteit op Tik Tok (voorheen Musical.ly) krijgt hij al vaak uitnodigingen voor film premières en productpresentaties. Met zijn korte filmpjes heeft Malik inmiddels meer dan 75.000 volgers.
De VEED Awards zijn een prijzenfestival voor Nederlandse You Tubers en anderen die met social media een groot platform hebben verworven. De 16-jarige Malik hoopt dat een nominatie zijn bekendheid nog verder vergroot: "Ik ben nu drieënhalf jaar bezig en wordt al vaak herkend. Als je genomineerd bent krijg je in die grote show ook aandacht. Dat zal zeker nog meer volgers opleveren. Het zal een veelvoud zijn als ik ook een prijs win."
De jonge Ridderkerker heeft hiervoor twee ijzers in het vuur. Naast de categorie voor nieuwkomers hoopt hij ook als Instagrammer in de schijnwerpers te komen. "Daar ben ik nog niet zo lang mee bezig en ik heb nu al 10.600 volgers. Mijn filmpjes blijven het belangrijkst, maar Instagram moet je erbij doen als je aan de weg wil timmeren" stelt Malik.
Met zijn video's heeft Malik ook de aandacht getrokken van andere filmmakers. Zo heeft hij een bijrol verkregen in de televisieserie "De Brugklas" en zal hij als een van de figuranten te zien zijn in de film "100% Coco New York", die nog in première moet.
In februari 2019 worden de nominaties voor de prijzen bekend gemaakt. Stemmen voor de VEED Award kan via: www.stem.veed.nl.