Wisselbeker voor Plaisier

RIDDERKERK - Leo Plaisier heeft het jaarlijkse kersttoernooi van de (senioren) biljartclub van WVC Bolnes gewonnen. Hij bleek na een gezellige biljartdag hoger gescoord te hebben dan Leen de Jong, die de tweede prijs in ontvangst mocht nemen. De derde prijs was voor Rinus Baljeu.
Na geslaagde kersttoernooien in 2016 en 2017 werd dit jaar voor het eerst een wisselbeker aan de winnaar uitgereikt. Zijn naam zal op de beker staan als deze eind dit jaar aan de volgende kerstwinnaar wordt overhandigd.

Sponsors
De organisatie van het weer volledig bezette biljarttoernooi had ook de afgelopen editie de steun van gulle sponsors. Bijgedragen in de prijzen en lekkernijen voor alle deelnemers werd door de Dirk van den Broek-vestiging in Bolnes, Partycentrum De Wetstraat, Fietscomplet Bolnes, restaurant Ross Lovell, drukkerij Van Beuzekom en Verhaar Biljartkeuservice. Ook werd bijgedragen door de wijkideeteam van Bolnes en Drievliet/'t Zand. De leden van de biljartclub zijn afkomstig uit heel Ridderkerk. De biljartruimte voor de mannen kreeg afgelopen jaar een nieuwe aankleding. Met eigen vrijwilligers werd er geschilderd en kwamen er meer plekken om de keus op te bergen. Ook kwamen er decoraties die de biljartsfeer verhogen. Bij de club zijn nu ruim veertig mannen aangesloten. Vijf dagen per week wordt er gespeeld op de twee biljarttafels.