Foto Brandweer Ridderkerk

Schoorsteenbrand tijdens prijsuitreiking en brand in leegstaande flat

RIDDERKERK - Woensdagavond rukte de brandweer uit naar een schoorsteenbrand aan de Rijksstraatweg. De melding kwam om kwart over acht binnen. Op dat moment stonden de brandweermannen en -vrouwen in het gemeentehuis. Hier werd namelijk de jaarlijkse vrijwilligersprijs uitgereikt. Het brandweerkorps was genomineerd in de categorie groepen vrijwilligers. Dat de brandweerlieden 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, paraat staan bleek dan ook letterlijk. Men rukte met spoed uit om eerst de brand te blussen. In samenwerking met de Rotterdamse ladderwagen kon de klus snel worden geklaard. De vrijwilligers waren precies op tijd terug aan het Koningsplein om de winnende prijs in ontvangst te nemen!

Schoorsteenbrand
Nog geen 24 uur na de schoorsteenbrand aan de Rijksstraatweg rukte de brandweer donderdagavond rond kwart voor zeven wederom uit voor een gebouwbrand. Ditmaal was het brandadres erg dichtbij, tegenover de brandweerkazerne. Er was brand ontstaan in de leegstaande flat aan de Rembrandtweg. Twee tankautospuiten en de Rotterdamse ladderwagen spoedden zich ter plaatse. Er bleek een kleine brand te woeden in een van de woningen. Met een straal hoge druk konden de brandweerlieden de brand snel bedwingen. Vanwege de arbeidshygiëne kwam een extra voertuig ter plaatse met schone bluskleding