Foto Brandweer Ridderkerk

Schoorsteenbranden kortsluiting

RIDDERKERK - Zaterdagochtend 12 januari rond half tien werd er een gebouwbrand gemeld aan de Henegouwsestraat in Slikkerveer. Brandweervoertuigen uit Ridderkerk en Rotterdam, alsmede de politie, spoedden zicht ter plaatse. In een meterkast onder een balustrade was kortsluiting ontstaan. Dit veroorzaakte problemen met verlichting en geknetter. Er brak gelukkig geen brand uit en de brandweer bleef stand-by totdat Stedin ter plaatse was. Zij hebben het euvel verholpen.

Zaterdagmiddag werd de brandweer wederom gealarmeerd voor een gebouwbrand. Om tien over half één gingen de piepers voor de schoorsteenbrand aan de Geerlaan. Ook nu rukten meerdere brandweervoertuigen en de politie uit naar het brandadres. Het platte dak kon betreden worden zonder de ladderwagen zodat deze al snel terug kon keren naar Rotterdam. De Ridderkerkse vrijwilligers veegden de schoorsteen en de smeulende resten werden buiten afgeblust.