De Coop in Drievliet is maandag gewoon opengegaan

Politie hoopt op beelden van overvaller

RIDDERKERK - De politie hoopt dat getuigen mogelijk kunnen helpen voor het oppakken van de overvaller op de Coop in Ridderkerk-Drievliet. Iedereen die zaterdagavond iets is opgevallen op het winkelplein of omgeving wordt opgeroepen om dit door te geven. Ook hoopt de politie dat camera's de vluchtende overvaller ergens hebben vastgelegd.
Er liepen nog behoorlijk wat mensen in de supermarkt aan het Vlietplein toen de dader zaterdagavond rond 19.50 uur binnenkwam. Hij liep naar de servicebalie en zwaaide met een  groot mes. Personeel en bezoekers van de winkel grepen in, waardoor er een worsteling ontstond. De dader trapte een man in zijn buik en stak een medewerker in zijn borst. Rennend is de overvaller er vandoor gegaan in de richting van de straten met visnamen in Drievliet. De hulpdiensten waren er snel. Ambulancepersoneel bekommerde zich om de slachtoffers. De bedrijfsleider van de supermarkt is met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand is kritiek. Voor de mensen die getuigen waren van dit heftige incident is slachtofferhulp geregeld.
De dader droeg een donker blauwe regenjas met een reflecterende streep. Ook op zijn broek zat zo'n streep. Voor zijn buit had hij een Jumbo tas bij zich. Zijn leeftijd is tussen de 15 en 20 jaar geschat. Hoewel hij zijn gezicht afschermde zou het een jongen zijn met blond haar.
Wie iets heeft gezien of gehoord en nog niet met de politie heeft gesproken, kan bellen met 0900-8844. Anoniem informatie doorgeven kan via 0800-7000.