Open huis oude huishoudschool

RIDDERKERK - De oude huishoudschool aan de Koninginneweg is de laatste tijd veel in het nieuws. Er wordt gekeken naar behoud en herbestemming van het pand. Helaas wordt hierbij weinig gemeld over de huidige huurders van het pand. Daarom houden de huurders van het pand een open middag op zaterdag 26 januari tussen 13:00 en 15:00 uur. Tijdens deze open dag zetten een aantal huurders hun lokaal open. Het pand wordt door Villex beheerd in opdracht van de gemeente en per lokaal verhuurd aan lokale kleine ondernemers, waarvoor elders in de omgeving weinig ruimte te huur is voor een redelijke prijs. Zo wordt er in drie lokalen lesgegeven in onder andere aikido, yoga, pilates, boksen en tai chi. Verder bevinden zich in het gebouw drie fotografie studio's. Ook voor andere creativiteit is ruimte gevonden: de Ridderkerkse modevakschool, MH leather design en worden er meubels opgeknapt. Een gevarieerd aanbod.

Op de open middag worden er in het gehele gebouw foto's geplaatst uit de oude doos, ten tijde van het gebruik van de toenmalige huishoudschool. Dit is zeker ook leuk voor oud-leerlingen die herinneringen aan het gebouw willen ophalen. Bij binnenkomst wordt er een overzicht meegegeven waar de foto's zich bevinden, ook leuk voor kinderen om ze te gaan zoeken. Het is een open middag voor jong en oud.