Kim Stam was weer doeltreffend
Kim Stam was weer doeltreffend Foto: Ruud de Jong

Vrouwen van Saturnus doen goede zaken.

Sport

De vrouwen van Saturnus '72  hebben afstand genomen van de degradatieplekken en vormen nu met vijf ploegen de middenmoot  met 11 punten uit 13 wedstrijden. Op de ranglijst werd over Savosa, de tegenstander van afgelopen zondag, naar de zevende plaats geklommen.

De Barendrechtse tegenstander opende in Ridderkerk nog wel de score,  maar zag zich al snel op achterstand gespeeld worden door een ontketend Saturnus. In de zestiende minuut was de score opgelopen tot 7-2. Diverse goed opgezette aanvallen werden doeltreffend afgemaakt, terwijl de verdediging weinig kansen weg gaf. Van de kansen die Savosa kreeg werd het mederendeel ook nog eens geëlimineerd door een sterk optreden van keepster Chantal Daalder. Ook bij de rust was het verschil vijf treffers (13-7).
Nadat eerst nog een strafworp werd gemist waren het Kimberley van Wijk en Kim Stam die het verschil opschroefden naar 15-7. Net als de laatste twee wedstrijden was er ook nu een dip in het spel van de thuisploeg. De laatste twee wedstrijden werd een zeer goede eerste helft gevolgd door zwakke tweede maar wel met een nipte winst. Savosa, met de goed spelende Danië Al-Amin, kwam terug tot 18-15. Er was even onrust binnen de Ridderkerkse ploeg. Gelukkig duurde deze dip korter dan de vorige keren en nadat Sanne Bruinzeel de ban had gebroken en Kirsten Heijboer en Romy Muller er 21-15 van hadden gemaakt was de winst binnen. De einduitslag werd 22-17.
Koploper Snelwiek is aanstaande zondag de ploeg die in Rotterdam te maken krijgt met de runner-up. "Een sterke tegenstander waar we onze handen aan vol zullen krijgen. Maar als we zo spelen als in de eerste helft dan zijn er mogelijkheden" filosofeerde trainer Muller zondag na afloop.