Volbregt Smit zette zijn laatste handtekening als wethouder
Volbregt Smit zette zijn laatste handtekening als wethouder Foto: Jos Wesdijk

Handtekening voor meer woningen

RIDDERKERK - Het aantal woningen in Ridderkerk zal de komende tien jaar groeien met 830 huizen. Daarmee komt de woningvoorraad voor de gemeente op 21.620. Daarbinnen zal wel het aantal sociale huurwoningen dalen. Het gemeentebestuur is met de regio overeengekomen dat de sociale voorraad in de periode tot 2030 met 599 woningen mag dalen. Beschikbaar blijven ruim 10.000 sociale huurwoningen. De afspraken zijn vastgelegd in het Regioakkoord Nieuwe Woningbouwafspraken Regio Rotterdam, waarvoor veertien gemeenten op 30 januari jl. hun handtekening hebben gezet. Namens de gemeente Ridderkerk tekende wethouder Volbregt Smit. Het was zijn laatste officiële handeling als gemeentebestuurder. In de periode tot 2030 komen er in de Rijnmondregio 54.000 extra woningen bij en wordt de sociale woningvoorraad beter gespreid.