Tony Coleman speelt op 30 maart in Ridderkerk met het Henry Carpaneto 5Tet

Bluesfestival met drummer van B.B. King

RIDDERKERK - Op zaterdag 30 maart komt niemand minder dan voormalig B.B. King drummer Tony Coleman naar Ridderkerk. Hij is samen met het Henry Carpaneto 5Tet vastgelegd voor het zestiende Bluezy Blues Festival.

Drummer en zanger Tony Coleman ademt de blues. Niet alleen zat hij vanaf midden jaren tachtig achter de drumkit bij 'The King of the Blues' B.B. King, maar hij reisde ook nog de hele wereld over met blues grootheden als Otis Clay, Albert King, Albert Collins, Etta James en Buddy Guy. Naast zijn drukke tourleven bracht Tony maar drie geweldige soloplaten met een keur aan gastartiesten als Lucky Peterson, Kennie Neal en de blaassectie van Earth, Wind & Fire.
Na een lange periode van schrijven voor andere bluesartiesten en de dood van B.B. King, kwam Coleman begin 2017 met een nieuw album genaamd 'Take Me As I Am'. Ook die nieuwe nummers beloven een heerlijk optreden met het Italiaanse Henry Carpaneto 5tet, de band rondom pianist en Blues Feelings' 'Best European Blues Player' Henry Carpaneto
Het bluesfestival brengt verder Black Cat Biscuit (België), Jou Undercover (The Dutch Joe Cocker Band), Dany Franchi (Italië/USA), Joey Blu & BluezBone (USA/NL) en de Bernard Allison Group (USA) naar sporthal De Fakkel.

Voorverkoop

De kaartverkoop is inmiddels gestart. De kaarten zijn in de voorverkoop voor 25 euro (vijff euro goedkoper dan aan de kassa) verkrijgbaar bij Radio Ridderkerk, sportcafé De Fakkel, Primera Sandy (in de Ridderhof) en Sanders Bolnes, Knipshop Ad & Hans in Papendrecht en bij Velvet Music in Dordrecht. Online kunnen kaarten gekocht worden via: www.bluezybluesfestival.nl.