Demi Jennifer Pichel plaatst haar doek in de Burgerwissellijst

Gemaakt voor Burgerwissellijst

RIDDERKERK - Deze maand is een schilderij van Demi Jennifer Pichel te bewonderen in de Burgerwissellijst van de Kunstroute Ridderkerk. De 16-jarige Ridderkerkse maakte speciaal voor deze gelegenheid het canvasdoek "Papillons sur femme".

Ze liet zich voor dit schilderij inspireren door een foto die ze vond op internet. "Ik had niet een bepaald doel toen ik te horen kreeg dat ik een schilderij mocht maken voor de Burgerwissellijst. Ik wist wel dat ik iets wilde maken waar mensen niet alleen voorbij liepen. Ik wilde iets maken dat mensen even een pauze namen van waar ze mee bezig waren en keken naar iets wat ik had gemaakt" aldus de leerlinge van het Farelcollege, die direct enthousiast was voor de gelegenheid die de Burgerwissellijst biedt.
Twee van haar schoolvriendinnen, eveneens leerlingen van Jos Crezée, gingen haar afgeloen jaar voor en Demi greep de kans met beide handen aan. Voor haar portret van de vrouw met de vlinders werkte ze laag voor laag om ook het haar bijzonder te maken. "En het is niet eens een examenwerkstuk" onderstreept ze.
De Burgerwissellijst is een expositiekast die te vinden is bij de entree van grandcafé Burgerzaken aan het Koningsplein 2. Het is een initiatief van de Kunstroute Ridderkerk, die met deze kast amateurkunstenaars en aanstormend talent een eerste expositiemogelijkheid wil geven.