Siharlie 'Foxy' Vos

Foxy wil 'Miss Pinup' worden

RIDDERKERK - Na de opheffing van de retroband Liptease hoopt de Ridderkerkse Siharlie Vos haar rol als "Foxy" een vervolg te geven als Miss Pinup Benelux 2019. Op zondag 10 februari doet ze mee aan de voorronde van deze verkiezing voor de regio Zuid-Holland/Zeeland.

Dit voorjaar zal de allereerste Miss Pinup Benelux worden gekroond. Voorafgaand zijn er vijf voorrondes in Nederland en België. De verkiezing is een initiatief van Vivian Kramer van vintage fotostudio en beautysalon Sugarcoated, die twee jaar geleden zelf derde werd bij de Amerikaanse missverkiezing "Viva Las Vegas!".
Voor de Benelux-titel is de competitie groot. Alleen al voor de regio Zuid-Holland/België hebben zich ruim veertig kandidaten aangemeld. Zij mogen zich op 10 februari in de Rotterdamse Tiki Bar voor de jury presenteren. Deze voorronde is (nog) zonder publiek. Uit de voorrondes zal de jury in totaal twaalf kandidates selecteren voor de grande finale. Een dertiende finaliste kan zich plaatsen door de meeste stemmen te vergaren. De Ridderkerkse Foxy ziet het als haar missie om die eindstrijd te halen.