Dames Poseidon '56 veel te sterk voor ZVVS

Sport

RIDDERKERK - Na de nederlaag tegen SG Aquadraat kregen de waterpolodames van Poseidon '56 bij en tegen ZVVS in Vlaardingen de uitgelezen kans om zich te herstellen. In het Vlaardingse zwembad waren de dames het grootste deel van de tijd heer en meester. Echter door de aanvallen veel te haastig en te slordig uit te spelen bleef de Ridderkerkse ploeg steken op 'slechts' zes treffers. Het was evenwel voldoende voor een overwinning.

De Vlaardingse thuisploeg werd direct onder druk gezet en dat resulteerde al spoedig in de eerste treffer. Nadat die marge halverwege was verdubbeld, leek ZVVS klaar voor een grote nederlaag.
Tegen een solide Ridderkerkse defensie kon ZVVS nagenoeg de gehele wedstrijd niets in brengen. Slechts enkele afstandsschoten wisten het doel te bereiken, maar sorteerde geen positief effect voor de Vlaardingsen. Poseidon '56 had bijna de gehele wedstrijd de overhand, maar vergat dit in heel veel doelpunten uit te drukken.
Veel kansen gingen verloren door veel te gehaast en veel te slordig spel. Daardoor duurde het tot diep in de tweede periode voor de derde treffer viel te noteren, ook nog eens uit een strafworp. Het spelbeeld veranderde echter niet. Poseidon '56 viel veelvuldig aan, maar zag aanval na aanval stranden. De voorsprong, en daarmee, de overwinning kwam, ondanks twee onverwachte en enigszins gelukkige tegentreffers, geen moment in gevaar.
In een solide vierde periode werd de wedstrijd vakkundig uitgespeeld. De vrouwen van Poseidon '56 blijven daarmee in de achtervolging op het leidende duo BZ&PC en ZPC Rotterdam die beide ook hun wedstrijd wonnen dit weekend. Aankomende zaterdagavond ontvangt het eerste damesteam van Poseidon '56 het vijfde damesteam van ZVL. Een overwinning is geen gemakkelijke, maar zeker wel een haalbare opgave.
Uitslag: ZVVS – Poseidon '56 2-6 (0-2; 0-1; 1-1; 1-2).
Doelpunten Poseidon '56: Michelle Keijzer (3x), Joëlle Geerts (2x) en Jeanette Notten (1x).