Natuurwerk bij de Donckse velden

RIDDERKERK - Op zaterdag 16 februari 2019 gaat Natuurvereniging IJsselmonde in samenwerking met. Stichting Natuurbeheer Waalbos aan de slag bij de Donckse velden. Ze gaan daar de aangeplante elzen dunnen zodat de andere bomen beter uit kunnen groeien. Natuurvereniging Eiland IJsselmonde is opgericht in 1987 als Natuurvereniging Ridderkerk en is in 2014 Natuurvereniging IJsselmonde geworden, omdat het werkgebied veel breder was dan Ridderkerk en ook de leden vanuit verschillende delen van het eiland IJsselmonde afkomstig waren. Vanaf 2009 is er een natuurwerkgroep actief met activiteiten op verschillende plekken. Vanaf 2015 is de focus meer gericht op het Waalbos en is ook de Stichting Natuurbeheer Waalbos opgericht. Maar voor bijzondere klussen worden nog steeds werkzaamheden op plekken buiten het Waalbos verricht.

Ze verzamelen om 9.00 uur langs de Randweg in Slikkerveer bij de kruising met de JS Bachstraat. Ze werken tot ongeveer 13.00 uur met tussendoor een pauze voor koffie, thee en limonade. Ze eindigen met een broodje en soep. Men wordt gevraagd om zich aan te melden in verband met het aantal broodjes. Meer informatie en aanmelden kan via info@onswaalbos.nl en/of via secretariaat@natuurvereniging-ijsselmonde.nl