Foto: Roelie 't Jong

Waterschap Hollandse Delta in Breed Belicht

RIDDERKERK - Op woensdag 13 en 20 februari 2019 brengt Radio Ridderkerk van 11.00 tot 12.00 uur weer een nieuwe aflevering van het programma 'Breed Belicht'. Presentator Hans van der Jagt ontvangt in deze uitzending de heer Max Verwaal. Max heeft volop interesse in het Waterschap Hollandse Delta en wil de luisteraars met frisse blik over zijn toekomstige plannen voor het waterschap komen vertellen. Het Waterschap Hollandse Delta beschermt de Zuid-Hollandse Eilanden tegen storm, beheert de (vaar) wegen, zuivert het afvalwater en draagt bij aan de ruimtelijke invulling van dit gebied. Naast de toekomst van de Rotterdamse weg en de Oostmolendijk, als waterschap wegen, de wateropslag bij incidenten als gevolg van uitzonderlijke regenval en het vervangen van vijf kunstwerken (vijf nieuwe duikers verbinden waterwegen) op vier plekken op Voorne-Putten zijn onder meer hete onderwerpen van gesprek.
De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.