De hoes van de cd van Guus Bok, die rechts op de bank zit met tekstschrijver Rico Hop (foto Jeroen van Lelieveld)

Guus Bok lanceert debuut-EP

RIDDERKERK - Na een serie singles heeft Guus Bok zijn eerste cd gepresenteerd. Onder de titel "Mooier wordt het niet" zijn zeven nummers op een EP samengebracht. Het titelnummer is ook de nieuwe single van de Ridderkerkse zanger, die niet voor niets vandaag op Valentijnsdag is uitgebracht.

"Het is een nummer over twee net niet perfecte geliefden, die samen wel heel gelukkig zijn. Mooier wordt het niet voor ze" vertelt de maker. Ook voor dit lied werkte Guus Bok samen met tekstschrijver Rico Hop. Daarnaast was er dit keer tekstuele en compositorische inbreng van Leonie van der Klein. Opnieuw is er een bijzondere clip bij het nummer gemaakt. Gekozen werd dit keer voor een stop motion video, waarvoor bijna 3300 foto's zijn gemaakt. "Eerst was het idee om een lyrics video te maken. Dat zou veel minder tijd hebben gekost, maar dit is veel leuker om naar te kijken" vindt de zanger. Er moesten deze week nog duizend foto's geschoten worden om de clip op tijd af te hebben.

Positief
Natuurlijk hoopt Guus Bok dat het met zijn carrière wel nog mooier wordt. "Positief is dat ik met mijn band al meer boekingen heb dan vorig jaar" vertelt de zanger, die in de loop van dit jaar ook met nieuw repertoire hoopt te kopen. "Met deze EP val ik nog onder het Hollandse lied, zij het met een moderne twist. Mijn volgende nummers hebben muzikaal meer van de hitmuziek van nu. Daar hebben we al het nodige van opgenomen" blikt hij vooruit.
Op de debuut-EP staan ook Guus' vorige single "100%" en de eerder goed ontvangen nummers "Nadien" en "Alles komt goed". De cd is voor € 12,50 te koop via: verkoop@guusbok.nl. Voor dezelfde prijs kan men alle nummers van "Mooier wordt het niet" op een usb-stick krijgen.