Henkie's Rijploeg maakt schoon

RIDDERKERK - Negen leden sterk doet Henkie's Rijploeg dit jaar mee aan Alpe d'HuZes. Voor Henk Rijploeg, Miranda van Rijn en Ron van Rijn wordt het de derde keer dat ze zich voor het goede doel op de Franse berg wagen. Naast hen gaat Walter de Swart voor de tweede keer de Alp d' Huez op.

Debutanten in de Ridderkerkse ploeg zijn broer en zus Rick en Mara van Rijn, Danny van Noordenne, Miranda Visser en Dennis van Vugt. Twee leden van dit team gaan wandelend naar de top. De anderen hopen met de fiets meerdere keren boven te komen. Daarbij hopen ze gezamenlijk een topbedrag voor het kankerfonds te verdienen.
In de aanloop naar de uitdaging in Frankrijk worden er verschillende acties voor gevoerd. Ze gaan onder meer wijn verkopen en fietsen wassen. Ook kunnen sponsors een plekje op de shirts van de ploeg kopen.

Fietsen wassen
Het schoonmaken van de fietsen gebeurt op de zaterdagen 9, 16 en 23 maart voor de deur van Rijploeg Tweewielers op het Vlietplein in Ridderkerk-Drievliet. De leden van Henkie's ploeg staan op deze dagen van 10.00 tot ± 15.00 uur met sponzen en emmers sop klaar voor het schoonmaken van fietsen. Per tweewieler wordt een bijdrage van tien euro gevraagd, maar het mag ook meer zijn voor het goede doel. In de winkel van Rijploeg komen ook collectebussen te staan.
Met het logo van Alpe d'HuZes en Henkie's Rijploeg worden wijnen verkocht. Met deze actie kan men witte en rode wijn en/of rosé kopen voor € 8 per fles of voor € 45 voor een doos met zes stuks.