Foto: Dennis van Wingerden (fotograaf brandweer Ridderkerk)

Brandweeruitrukken tijdens lentewind

RIDDERKERK - Zaterdag waaide er een forse lentewind. In de middag trok de wind nog eens extra aan waardoor de kans op stormschade ook toenam. De brandweervrijwilligers werden in korte tijd dan ook twee keer opgeroepen. Rond kwart over vier werd een stormschade gemeld aan de Hoogzandweg. Een reclamebord van Nieuw Reijerwaard was ten prooi gevallen aan de wind en de weg overgewaaid. De brandweerlieden hebben de situatie veiliggesteld. Ongeveer een half uur na deze melding werd een stormschade gemeld aan het Westpad. Er was een boom over het fietspad tussen de snelweg en de Geerlaan gewaaid. Met de kettingzaag werd de boom in stukken gezaagd. Na het aanvegen van het fietspad kon het al snel weer vrij worden gegeven.