Genieten van de Kunstroute

RIDDERKERK - Sinds 1 maart kan men de overzichtsexpositie van de deelnemers van de Kunstroute Ridderkerk bewonderen in de Bibliotheek in het centrum van Ridderkerk. In het weekend van 6 en 7 april vindt de jaarlijkse Kunstroute Ridderkerk plaats. In de bibliotheek AanZet in het centrum vindt men nu al van een aantal kunstenaars een werk dat representatief is voor wat men in april mag verwachten. De kunstenaars exposeren dan in diverse ateliers, galeries en andere locaties met figuratief en abstract teken– en schilderwerk, beelden, keramiek, glaskunst, sieraden, fotografie en meer. Er zijn weer veel kunstdisciplines vertegenwoordigd. Naast de overzichtsexpositie, die tot 12 april te bezichtigen is, kan men ook een kijkje nemen op de geheel vernieuwde website. Daar vindt men informatie over de kunstenaars en beelden van het hoogstaande werk dat er in Ridderkerk wordt gemaakt. Via deze website kan men ook de bijbehorende catalogus inzien en downloaden. In dit boekje, dat ook in papiervorm te verkrijgen is, vindt men onder andere een plattegrond met alle locaties waar op 6 en 7 april wordt geëxposeerd.

De Kunstroute Ridderkerk is er om van te genieten, want het is zoals Pablo Picasso al zei: "Kunst wist het stof van het dagelijks leven van onze ziel". De overzichtstentoonstelling is tot 12 april te bezichtigen. Meer informatie is te vinden op: http://www.kunstrouteridderkerk.nl