DG-jeugd haalt titel binnen

RIDDERKERK - Nog een zege waren de kinderen van het DG-team van Poseidon '56 verwijderd van de titel. Middenmoter De Kempvis DG3 zou het kind van de rekening moeten worden. Thuis was met een solide 15-2 overwinning afgerekend met deze ploeg uit Spijkenisse. Met de kampioensdruk op de schouders en een tegenstander die voor het eigen publiek ook nog wel wat wilde laten zien, ging het niet eenvoudig. Maar na het laatste eindsignaal stond Poseidon '56 DG1 aan de goede kant van de score en kon het feest beginnen.

Door het toeval kende de DG-jeugd van Poseidon '56 een onderbreking van een paar weken voorafgaand aan hun kampioenswedstrijd. De lange tijd om toe te leven naar deze wedstrijd bleek zijn effect niet te missen. Speelden de kinderen het gehele seizoen solide wedstrijden, in de eerste periode van deze wedstrijd leek de ploeg de zenuwen niet in bedwang te kunnen houden. Met als inzet de titel en een grote schare vanuit Ridderkerk meegereisde supporters, kwam het team in de eerste periode niet in het spelletje.

Het was vooral de thuisploeg die het spel dicteerde en tot driemaal toe een voorsprong kon nemen. De ploeg van Poseidon '56 kwam bovendien nog tweemaal goed weg met schoten op paal en lat. Aanhikkend tegen een achterstand zette de ploeg zichzelf in de tweede periode weer op de rails. Direct vanaf het begin werd druk gezet. Dit betaalde zich uit en de 3-2 achterstand werd gekeerd naar een 3-4 voorsprong.

De Kempvis DG3, die met de voorsprong hoopvol was begonnen, leek geknakt. In de derde periode toonde Poseidon '56 DG1 aan waarom het terecht op de eerste plaats staat. De Ridderkerkse ploeg sneed bij elke aanval door de verdediging van De Kempvis heen en kon moeiteloos uitlopen naar een veilig lijkende 4-9 voorsprong. Daarbij werden ook nog een fiks aantal kansen gemist. De titel was nu binnen handbereik.

De bezoekers raakten in de vierde periode echter volledig de controle over de wedstrijd kwijt. Poseidon '56 werd vastgepind voor het eigen doel en zag De Kempvis doelpunt voor doelpunt het gat van de achterstand dichtmetselen. Zes seconden voor het verstrijken van de wedstrijd zorgde een droog schot voor de bevrijding: 7-10. Dat De Kempvis in de resterende tijd met een afstandsschot ook nog trefzeker was mocht de pret niet meer drukken. De titel is binnen, Poseidon '56 DG1 is kampioen. Uitslag: De Kempvis DG3 – Poseidon '56 DG1 8-10 (3-2; 0-2; 1-5; 4-1).