NPV avond over eenzaamheid

RIDDERKERK - De Ridderkerkse afdeling van de Nederlandse Patiënten Vereniging ( NPV) heeft op 28 maart voor haar thema-avond twee sprekers uitgenodigd. Een huisarts en een zorgmanager van een verpleegtehuis komen spreken over eenzaamheid, één van de meest onderschatte problemen in de samenleving. Uit enquêtes blijkt dat één op de drie Nederlanders eenzaamheid ervaart en dat tien procent daarvan zelfs ernstige eenzaamheid ervaart. Dat zijn niet alleen oudere mensen, weduwen en weduwnaars, maar ook anderen. Schaamte voor eenzaamheid is eigenlijk misplaatst, daar is iedereen het wel mee eens. Toch is over eenzaamheid praten nog steeds erg moeilijk. Velen van hen lijden aan het Bethesda-syndroom: "ik heb niemand…".

De sprekers zullen vanuit hun praktijkervaring proberen de vinger op de zere plekken te leggen. Waar zit de pijn? Waar liggen de sleutels voor acceptatie en waar zijn er mogelijkheden voor verandering? En hoe doorbreekt men de eenzaamheid? Na de pauze is er gelegenheid om vragen te stellen en kan men van gedachten wisselen met de sprekers. Men wordt van harte uitgenodigd  om op deze avond aanwezig te zijn. Ook niet-leden zijn welkom. De toegang is gratis. Wel is er bij de uitgang een collecte voor de onkosten.

Datum: 28 maart 2019

Plaats: verenigingsgebouw 't Visnet, Graaf Lodewijkstraat 25 te Ridderkerk.

Aanvang: 19:45 uur.