Samenwerking Guus Bok met Lezen Oke

RIDDERKERK - Als onderdeel van de activiteiten in Ridderkerk naar aanleiding van de tentoonstelling 'Het gelukkige eiland' van Marit Törnqvist heeft Lezen Oké de samenwerking gezocht met de Ridderkerkse zanger/entertainer Guus Bok, bekend van het Ridderkerklied. Guus zal op 19 Ridderkerkse scholen aan de slag gaan met een groep kinderen om een muzikaal gedicht te maken over Het Gelukkige eiland. Het gedicht wordt met elkaar bedacht, geïllustreerd en door Guus van een melodie voorzien. Deze schoolgedichten worden bij de tentoonstelling opgehangen. Marit Törnqvist zelf zal het mooiste gedicht uitzoeken. Deze schoolwinnaar wordt tijdens de Meet en Greet op 17 april bekend gemaakt en zal met een toepasselijke prijs worden verrast. Afgelopen maandag zijn de eerste scholen aan de slag gegaan met Guus en is er hard gewerkt.