De Klimop-centrum start donatieperiode

RIDDERKERK - Afgelopen maandag, 11 maart, heeft Wethouder Henk van Os het officiële startschot gegeven voor de actieperiode op De Klimop-centrum.
De school wil het bewegend leren volledig integreren in de dagelijkse praktijk van het lesgeven. Naast dat er expertise is ingewonnen door één van de leerkrachten hoe dit in de dagelijkse lessen in de klas te creëren, deed zich de gelegenheid voor om als eerste school van Nederland aan dit project mee te doen. Uiteraard is deze kans met twee handen aangegrepen. In samenwerking met de gemeente Ridderkerk, Vetgezond en de Family factor is er een officiële crowdfundingspagina gelanceerd. De school gaat tot eind juni activiteiten uitvoeren om het reusachtige bedrag van 13.000 euro bij elkaar te sparen. Met dit bedrag kunnen er diverse beweegpakketten voor in de gang en het speellokaal aangeschaft worden. De kinderen van De Klimop-centrum zijn vrijdag gestart met een sponsorloop. Op deze manier laten de kinderen zien zelf ook een echte bijdrage te kunnen en willen leveren. Na afloop van deze sponsorloop hebben zij allen nog een mandarijn van Kicks Ridderkerk en een bidon van Vetgezond gekregen ter bevordering van de gezonde tussendoortjes.