Op 't Zand van de grond

RIDDERKERK - Meer dan 70% van alle woningen in de Ridderkerkse nieuwbouwwijk Op 't Zand is verkocht. Er zijn alleen nog enkele energiezuinige twee-onder-een-kapwoningen te koop. De omgevingsvergunning is aangevraagd en de bouw start zodra de vergunning onherroepelijk is.

Bouwer Van Mierlo zal in elk geval medio dit jaar de bouwplaats gaan inrichten en hoopt nog voor de zomer de eerste paal te kunnen slaan. Naar verwachting worden de woningen van Op 't Zand vanaf de zomer van 2020 opgeleverd.

Op 't Zand, gelegen tussen de Middenmolendijk en de Hugo de Grootlaan, wordt de groenste nieuwbouwbuurt van Ridderkerk gerealiseerd. Hier komen 52 energieneutrale woningen in diverse typen en prijsklassen. Alle woningen zijn gasloos, zeer goed geïsoleerd, voorzien van triple glas, vloerverwarming op de begane grond en eerste verdieping en een duurzaam energiesysteem.

Eigen energie
Dit energiesysteem bestaat uit zonnepanelen, een luchtwarmtepomp, een warmtewisselaar en een omvormer en zorgt voor een heerlijk aangenaam én gezond woonklimaat, in zomer en winter. Ze zijn bovendien energieneutraal, wat wil zeggen dat ze de energie voor bijvoorbeeld verwarming en ventilatie zélf opwekken.
Op 't Zand is een ontwikkeling van Kavel Vastgoed. Van Mierlo Bouwmaatschappij gaat de woningen bouwen. Schippers architecten ontwierp de woningen voor Op 't Zand.