Voor een groentekraam was zaterdag wel toestemming

Braderie niet vergund

RIDDERKERK - Marktorganisator Fresh Events is woedend op de gemeente Ridderkerk over de intrekking van de vergunning daags voor hun geplande braderie op 6 april. "Wij zijn hier onnodig door gedupeerd" aldus Milan van der Wel, die de schade wil verhalen op de gemeente.

Fresh Events deed op 4 oktober 2018 een vergunningaanvraag voor een braderie op het Sint Jorisplein op 24 oktober en 6 april. Er ging een streep door de tweede braderie. "Op maandag 1 april heeft de gemeente Ridderkerk plotseling het evenement verboden. De plattegrond met de definitieve opstelling van de kramen, die ook al bij de vergunning zit, was niet een volle week, maar pas maandagochtend 1 april nogmaals door ons is aangeleverd. Alsof de gemeente Ridderkerk zou werken in het weekend" foetert Van der Wel, die spreekt van een "buitenproportionele sanctie".
In een reactie stelt de gemeente dat de aanvraag niet voldeed aan alle vereisten. Tot verbazing van Fresh Events stond er afgelopen zaterdag wel een groentekraam op het Sint Jorisplein. "Die had normaal op mijn braderie gestaan. Na onze mail over het niet doorgaan heeft deze standhouder contact opgenomen met de gemeente en direct toestemming gekregen" stelt de organisator, die vindt dat er met twee maten is gemeten. De gemeente ontkent: "De behandeling van een vergunningaanvraag voor een evenement kost meer tijd dan de eenvoudige standplaatsvergunning."