De geslaagden tonen trots hun diploma. Foto: Jaap Dogger

Examens leden van Zonzinkan aikido

RIDDERKERK - Op woensdagavond 10 april ten overstaan van familie en aikido-deelnemers deden Youri Konijnendijk, Jos Roderkerken en Nando Koelewijn hun examens voor vijfde en derde kyu. Met mooie en gecontroleerde bewegingen werden de tegenstanders zacht en met aandacht geworpen. Aikido is dan ook een hele aparte vorm van zelfverdediging, die totaal niet agressief is en die inzicht geeft hoe men omgaat met zichzelf en met de ander. Deze drie aikido'ers zijn een voorbeeld voor de aikidoclub Zonzinkan. Hier leert men dat focus en ontspanning het toverwoord zijn om de ander te bewegen. Men voelt dan dat de energie gaat stromen. En dat men de ander zonder krachtinspanning naar de grond brengt. Deze ervaring geeft voor vele beoefenaar de stimulans om hun leven drastisch te veranderen.

Ontspanning en inzicht in de eigen handelen komen dan op de voorgrond te staan. Als men interesse heeft om dit ook te leren om zonder inspanning de ander mee te nemen in een greep of worp, dan is men van harte welkom op de mat, Platanenstraat 6 te Ridderkerk. Iedere woensdagavond en donderdagavond wordt er getraind. Men kan ze vinden op www.zonzinkan.nl of bellen naar Marcel Looy tel.: 06-40099030