Ribad kampioen in Hoeksche Waard Competitie

RIDDERKERK - De Ridderkerkse Badmintonvereniging draait een succesvol seizoen 2018/2019. Het Ribad-team dat uitkomt in de Hoeksche Waard Competitie is in april met volle overtuiging kampioen geworden in de D3/E klasse. Rob Hubregtse, Robin Zeggelaar, Wim de Pauw, Susie Zijlstra, Rentia Becht, Els van der Wilt en vaste invalster Debby Kouwenhoven speelden vanaf de eerst speelronde sterk en wisten hun niveau het hele seizoen vast te houden. Van de twaalf gespeelde wedstrijden hebben zij slechts drie keer gelijk gespeeld en overige partijen allemaal gewonnen.

Onder toeziend oog van vrienden, familie en een groot aantal clubgenoten speelde het team tijdens de laatste wedstrijd op de thuisbaan in Sporthal Drievliet de sterren van de hemel tegen directe concurrent Network. Na slechts één partij van de acht te spelen partijen werd het kampioenschap al veilig gesteld. Het team bleef echter scherp en won de beslissende wedstrijd uiteindelijk met 8-0.

Ribad kwam dit seizoen met één team uit in de Hoeksche Waard, een regionale recreantencompetitie waarin per wedstrijd vier dubbels en vier mixen worden gespeeld. In de bondscompetitie behaalde Ribad dit seizoen drie maal een tweede plek, waarvan één promotie naar een hogere divisie, en wisten nog eens zes teams het niveau te handhaven. Team één wist eveneens het kampioenschap binnen te slepen. De winst en promotie van het Hoeksche Waard team is dan ook de kers op de taart van dit succesvolle seizoen.