Namens hetvCoöperatie Fonds de Rabobank overhandigde Anje de Geus de portofoons aan Gerard Sluimers en Denny Nugteren

Nieuwe portofoons voor de SER

RIDDERKERK - De Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) heeft zes nieuwe portofoons gekregen. De apparatuur werd op 12 april jl. door Anja de Geus, lid van de klankbordgroep van het Coöperatie Fonds van de Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde, overhandigd aan voorzitter Gerard Sluimers en penningmeester Denny Nugteren.

De stichting zal de mobilofoons gebruiken bij evenementen als de Pinkstermarkt, Avondwandelvierdaagse, Jeugdland en de intocht van Sint Nicolaas. De nieuwe portofoons werden al uitgeprobeerd bij het Bluesfestival in sporthal De Fakkel. Dit is geen evenement van de SER, maar de stichting stelt de apparatuur ook ter beschikking voor andere evenementen in Ridderkerk: "De klankbordgroep is van mening dat de aanvraag een grote maatschappelijke waarde vertegenwoordigt, omdat de portofoons bij veel evenementen in Ridderkerk ingezet worden; de commissie is overtuigd van de toegevoegde waarde die portofoons hebben voor deze enthousiaste vrijwilligers. Deze aanvraag past binnen het speerpunt leefbaarheid."
De Rabobank geeft jaarlijks een stukje van de winst terug aan de maatschappij d.m.v. het Coöperatie Fonds. Dit fonds heeft als speerpunten Educatie, Voedselvoorziening en Leefbaarheid
Organisaties of verenigingen die ook een aanvraag willen indienen bij het coöperatiefonds kunnen dit tot uiterlijk 20 mei doen bij de Rabobank IJsselmonde Drechtsteden.