Filmvertoning Het Filmhuis Ridderkerk

RIDDERKERK - Op vrijdag 26 april vertoont Filmhuis Ridderkerk de met de Palme d'Or bekroonde film 'I, Daniel Blake' uit 2016. Een aangrijpende film geregisseerd door Ken Loach met rollen van onder andere Dave Johns, Hayley Squires en Briana Shann.

De 59-jarige Daniel Blake heeft bijna zijn hele leven als meubelmaker gewerkt in het noordoosten van Engeland. Na een ziekte heeft hij voor het eerst in zijn leven hulp nodig van de staat. Hij kruist het pad van de alleenstaande moeder Katie en haar twee jonge kinderen, Daisy en Dylan. Katie's enige kans om te ontsnappen aan een hostel voor daklozen, is door een flat te accepteren 450 km verderop. Daniel en Katie bevinden zich in niemandsland, gevangen in de bureaucratische rompslomp van het hedendaagse Groot-Brittannië.

De film wordt om 19.15 uur ingeleid door Jim Kloos, na de film is er gelegenheid tot een nagesprek. Kaarten zijn bij de zaal te koop vanaf 19.00 uur en eveneens in de voorverkoop verkrijgbaar bij Wereldwinkel, Schoutstraat 17 te Ridderkerk  (open: donderdag t/m zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur).