Planten voor kinderhulp

Ook dit jaar organiseert Stichting Draagt Elkanders Lasten op de zaterdagen 4 mei en 11 mei van 9.00 tot 16.00 uur een verkoop van geraniums en andere perkplanten op het St Jorisplein en op 11 mei van 10.00 tot 13.00 uur ook bij Kringloopwinkel Noordenweg, Noordenweg 87 te Ridderkerk.
De opbrengst komt geheel ten goede aan hulp voor kinderen in Roemenië en Moldavië. Met hulp van deskundigen krijgen kinderen in naschoolseopvang ondersteuning bij het maken van hun huiswerk. Ook krijgen ze eten, nadat ze vaak zonder eten naar school gingen omdat de ouders het eten niet kunnen betalen. Deze vorm van kinderhulp steunt Draagt elkanders Lasten al 10 jaar in het Roemeense Botosani. Binnenkort zal ook in Moldavië met soortgelijke opvang worden gestart. Volgens de stichting zijn de problemen in dat land voor kinderen, maar ook gezinnen, nog veel groter dan in Roemenië. Giften voor dit doel kan men storten op rekeningnummer NL30INGB0670471046 t.n.v. St. Draagt Elkanders Lasten te Ridderkerk.