Wijkbewoners zien vaker vrachtwagens op de Populierenlaan

Meer vrachtwagens zoeken weg door West

RIDDERKERK - Bewoners van Ridderkerk-West vechten de afsluiting voor vrachtverkeer van de Rijksstraatweg in Rijsoord aan. Er zijn ruim vijftig bezwaren ingediend tegen het verkeersbesluit dat vrachtauto's verbiedt op het wegdeel tussen de Noldijk en Voorweg. In West ervaart men nu dat het zware verkeer door de wijk toeneemt.

Het wijkoverleg van Ridderkerk-West vraagt al langer aandacht voor het toenemend aantal vrachtwagens op de Populierenlaan. Dit probleem is volgens bewoners verergert sinds de verbodsborden op de Rijksstraatweg staan. Zij zien nu meer trucks komen vanaf de Verbindingsweg en vice versa vrachtwagens die via de Burg. de Zeeuwstraat de weg naar Rijsoord zoeken. Tijdens het laatste wijkoverleg zijn de bezwaren ondertekend door alle negentien aanwezigen. Daarnaast zijn door bewoners van de Jasmijnstraat 18 bezwaren ingediend. Daarnaast wordt de maatregel aangevochten door bewoners van de Boksdoornstraat (Riedertoren) en Olmenlaan. Het steekt de bewoners dat de gemeente de afhandeling van de bezwaren niet heeft afgewacht en de afsluitingsborden al heeft geplaatst.

Amper effect
Volgens stichting Oude Kern Rijsoord, die al jaren vecht tegen vrachtstromen over de Rijksstraatweg, heeft de maatregel nog niet veel veranderd. "Wij merken niet dat het vrachtverkeer bij ons afgenomen is. Chauffeurs negeren het verbod massaal en rijden gewoon door" wordt gereageerd op de klachten die nu uit West komen. Er zijn door de gemeente verkeerstellingen toegezegd.