Jean-Pierre Gabriël heeft op 11 mei het eerste optreden met Ridderkerks Symfonieorkest

Concert met nieuwe dirigent

RIDDERKERK - Het Ridderkerks Symfonie Orkest verheugt zich op het allereerste concert met de nieuwe dirigent, Jean-Pierre Gabriël, op aanstaande zaterdag 11 mei. Sinds januari van dit jaar heeft Jean-Pierre de dirigeerstok overgenomen van Marcel Geraeds.

Het RSO is blij te merken dat de ervaren dirigent het orkest de kans biedt om nog verder te groeien en ontwikkelen in samenspel en muzikaliteit. Het eerste concert met dirigent Jean-Pierre Gabriël heeft een gevarieerd programma dat tot de verbeelding spreekt. Op het programma staan werken van componisten Liadov (Russische volksmuziek en het betoverde meer), Mussorgsky (de Khovantchina Ouverture) en Schubert (Symfonie no. 6). Samen met zangeres Karin Hoenselaar, sopraan, speelt het orkest verder twee prachtige aria's van Mozart en de Rosamunde Romanze van Schubert.
Ook voor de eerste keer in de geschiedenis van het orkest wordt het concert voorafgegaan door een voorprogramma, wat gespeeld wordt door het recent opgerichte Ridderkerks Jeugd Orkest o.l.v. Ivo Kouwenhoven. In dit jeugdorkest spelen leerlingen van 6 tot 20 jaar in die les hebben bij Muziekschool Ridderkerk.
Het concert vindt plaats in de Opstandingskerk aan de Rijksstraatweg 95 in Rijsoord. De aanvang is 20.00 uur. Kaarten à €15 zijn verkrijgbaar aan de deur. Vooraf reserveren kan via: info@ridderkerkssymfonieorkest.nl.