Gaby Kronemeijer en Bert Vlot delen deze maand de Burgerwissellijst

Burgerwissellijst wordt dubbel gevuld

RIDDERKERK - De Burgerwissellijst in grandcafé Burgerzaken brengt deze maand het werk van twee creatieve Ridderkerkers onder de aandacht. In de kleine expositiekast van de Kunstroute staat nu een mozaïekwerk van Gaby Kronemeijer, terwijl schilderwerk van Bert Vlot aan de muur naast de kast hangt. Over twee weken zal dat andersom zijn.

Beide kunstenaars waren afgelopen vrijdag aanwezig bij de 'dubbele onthulling'. Gaby (Gabrielle) Kronemeijer heeft de Burgerwissellijst gevuld met "Tree of love", een groot mozaïek van glas en keramiek. "Dit mozaïek beeldt de verschillende liefdes uit. Liefde heeft zijn mooie kanten maar ook zijn pijnlijke donkere kanten. Je hebt verschillende soorten liefde, vurige, prille, vertrouwde, tere, betrouwbare, maar ook die met een keerzijde, onbereikbare, onmogelijke, vallende, en gebroken liefdes. Soms duren ze kort en soms gaan ze een leven lang mee " aldus de maakster, die de expositiekast van de Kunstroute een topinitiatief vindt: "Het geeft burgers die niet professioneel bezig zijn een podium."
Bert Vlot, van beroep stedenbouwkundig tekenaar, schildert als hobbyist graag met aquarel- en acrylverf. Het werk dat hij naar Burgerzaken heeft gebracht is een canvasschilderij met de titel "Rotterdamse bruggen". De Ridderkerker mag naar zijn zeggen graag op verschillende manieren naar Rotterdam kijken. Hij leerde aquarelleren in de jaren negentig bij Annie van Wingerden en volgt nog steeds acryllessen bij Ali de Kreek. Met zijn werk bij de Burgerwissellijst hoopt hij ook anderen tot schilderen aan te zetten. "Het is goed dat iedereen hier de kans krijgt om te exposeren."