Romy Muller ziet Kirsten Heijboer zich vrijspelen (foto Ruud de Jong)

Handbalsters houden punten thuis

Sport

RIDDERKERK - Na enkele weken rust ging de competitie zondag weer verder voor de handbalsters van Saturnus'72. Op het programma stond een wedstrijd met de nummer twee van de mini competitie (maar 5 teams!) Ventura 2.

De start van Saturnus was prima. Binnen vijf minuten stond het 3-0 en leek het een eenvoudige middag te worden. Ventura kon weinig inbrengen tegen het goede collectief van de thuisploeg, die de voorsprong zag groeien naar 7-3 in de twaalfde minuut. Ventura, niet voor niets tweede, maakte daarna wel dankbaar gebruik van het slordige spel dat Saturnus is de rest van de eerste helft op het veld lag. De Schiedammers kwamen terug tot 7-6, alvorens Saturnus weer enigszins in haar spel kwam. Hierdoor kon de rust alsnog met een positieve stand van 10-9 bereikt worden.
De donderspeech van trainer Dylan Muller leek na de rust een averechts affect te hebben. Saturnus speelde slordig en stelde de weg naar keepster Chantal Daalder helemaal open. Het was eindelijk Romy Muller die bij een stand van 10-13 iets terug kon doen. Heel voorzichtig kwam Saturnus terug in de wedstrijd die daarna tot aan de 17e minuut gelijk opging (17-17). Opnieuw Muller (2x), en na een goede stop van Chantal Daalder Brigit Stout in de break-out, en het verschil was gemaakt (20-17). Saturnus verviel niet meer in verval en zette de wedstrijd verdiend met 23-19 om in winst.
Na afloop was Muller blij met de winst maar zag dat er nog een heleboel werk te verzetten is om de ploeg wat standvastiger te laten spelen. "Het was nu veel te wisselvallig en ik dacht even na rust dat de wedstrijd gespeeld was toen Ventura 3 keer op rij scoorde. Gelukkig bleef het daarbij".
Aanstaande zondag wordt er opnieuw niet gespeeld. Pas op 26 mei staat er weer een wedstrijd op het programma. Dan zal de Ridderkerkse ploeg in Gouda aantreden tegen koploper Vires et Celeritas.