Fiets4daagse Zuid-Holland Zuid

RIDDERKERK - De 39ste Fiets4daagse - met verrassende elementen, waaronder een puzzel oplossen, diverse verrassingen onderweg en verloting met mooie prijzen voor iedere deelnemer - heeft nog steeds de lage voorinschrijfprijs. De commissie van de Fiets4daagse ondersteunt ook de initiatieven ten aanzien van het Ridderkerkse 'Beweegtrio'. De verschillende routes die verreden kunnen worden zijn gericht op de regio. Met de keuzemogelijkheden van de diverse afstanden, 15, 30 of 60 kilometer, is er voor elke deelnemer wel een afstand die haalbaar is. De voorinschrijving start op zaterdag 25 mei 2019.

Voor en door de regio

De Fiets4daagse is gericht op de Ridderkerkse regio. Door de goede bereikbaarheid van de start en finish aan de Vlasstraat, bij de v.v.Rijsoord, verwachten de organisatoren dat er niet alleen weer vele deelnemers uit Ridderkerk meedoen, maar ze richten zich ook op deelnemers uit de omliggende plaatsen zoals Zwijndrecht, H.I.Ambacht, Barendrecht en Heerjansdam. De routes van de 15 en 30 kilometer zullen langs de mooiste plekjes gaan die de regio te bieden heeft.

Ondersteuning

De vernieuwde commissie, die bestaat uit leden van de Supportersvereniging v.v. Rijsoord en de Ridderkerkse Fiets Toer Club Rekreatoer, is verheugd dat garage J.W. Pons uit Zwijndrecht en de Ridderkerkse fietshandelaren J. Verschoor, Vlasblom en Rijploeg 2 Wielers weer de Fiets4daagse ondersteunen. Zij vormen, samen met de adverteerders van het deelnemersboekje en de weggeefsponsors, een stevige basis om de Fiets4daagse mede mogelijk te maken.

Beweegtrio

Al enkele jaren is een Beweegtrio in het Ridderkerk. De deelnemers die aan de Wandel4daagse van 20 mei t/m 23 mei, de Fiets4daagse van 17 t/m 20 juni en de Zwem4daagse van 15 t/m 19 juli meedoen krijgen extra aandacht. In het kader - vanuit de gemeente Ridderkerk - om mensen meer te laten bewegen is voor deze evenementen gekozen omdat de instap laagdrempelig is. De deelnemers kunnen bij alle drie evenementen kiezen voor diverse afstanden die binnen hun eigen mogelijkheden liggen. Na de Zwem4daagse worden die deelnemers tijdens een bijeenkomst extra in het zonnetje gezet.

Voorinschrijving vanaf zaterdag 25 mei

Reserveer alvast in de agenda dat de Fiets4daagse start op maandag 17 juni start en eindigt op donderdag 20 juni door de dan altijd feestelijke en verkeersvrije Mauritsweg en Vlasstraat. De deelnemers kunnen zich voor vijf euro per persoon. inschrijven bij één van de inschrijfadressen, ook in Barendrecht, Heerjansdam, H.I. Ambacht en Zwijndrecht. Zie ook de nieuwe website www.fiets4daagsezhz.nl.