Het winkelhart van Ridderkerk wordt zaterdagmiddag gesierd door levende standbeelden

Levende standbeelden in winkelhart

RIDDERKERK - Op zaterdag 18 mei organiseert Winkelhart Ridderkerk een evenement met een goed doel. Op een diverse locaties in het winkelcentrum zal een tiental "Levende Standbeelden" te bewonderen zijn tussen 12.00 en 16:00 uur.

Geheel volgens het principe staat een standbeeld stil en zit er weinig leven in. Echter deze standbeelden komen geregeld tot leven, zeker wanneer als toeschouwers een kleine bijdrage in het daar aanwezige bakje doen. Het standbeeld zal de gift met een bedankje of een verrassende actie begroeten. De financiële bijdrage gaat niet naar het betreffende standbeeld, maar naar twee verschillende goede doelen in Ridderkerk.

Bram en Present
De standbeelden komen tot leven voor Stichting Bram en Stichting Present. Stichting Bram biedt zorg, begeleiding én onderwijs op maat aan kinderen met een (ernstig) meervoudige beperking in de leeftijd vanaf 3 jaar. Het zorg- en onderwijsaanbod vindt plaats binnen reguliere basisschool de Botter waardoor kinderen met en zonder ernstig meervoudige beperkingen samen spelen, leren en opgroeien. Dit is het resultaat van een unieke en intensieve samenwerking tussen Stichting Bram, OBS de Botter binnen het Samenwerkingsverband RiBA en de BAR-gemeenten. Voor meer informatie: www.stichting-bram.nl.
Present slaat een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. De stichting biedt als makelaar in vrijwilligerswerk de mogelijkheid voor vrijwilligers om zich in de eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. Present bewijst dat mensen best bereid zijn om zich in te zetten voor de ander en de samenleving. Voor meer informatie: www.stichtingpresent.nl/ridderkerk