Er is ook weer een roofvogelshow op de kinderboerderij

Schaapscheren bij Dierenhof

RIDDERKERK - Op zaterdag 18 mei is het jaarlijkse schaapscheerfeest op de Ridderkerkse kinderboerderij De Dierenhof. Verspreid over de dag worden de schapen van hun wollen jas bevrijd. Daarnaast zal er van 10.30 tot 16.00 uur van alles te beleven zijn op de kinderboerderij in het Oosterpark.

Dankzij het wijkideeteam van Ridderkerk-Oost wordt er op deze dag weer een roofvogelshow gepresenteerd. De imkers laten bij de bijenkasten alles over bijen zien. Voor belangstellenden zijn er potjes honing te koop. Tegen betaling kan men ook honingkaarsen maken. Kinderen kunnen ook zelf een glas graveren voor € 1. Bij de pottenbakker kunnen kinderen een potje van klei draaien. Voor een klein bedrag kan men dit werk tevens laten bakken. Verder zijn er demonstraties en kan men knutselen met wol.

Poppenspeler
Voor € 1 kan een ritje met paard en wagen door het Oosterpark worden gemaakt. Alle kinderen kunnen zich ook weer mooi laten schminken. Voor de kleintjes komt er een poppenspeler naar de kinderboerderij.
Kunstenares Jessy (Jessyjane) Kok stelt haar tuinbeelden en keramiek tentoon in haar atelier onder de hooiberg.
Pannenkoekenhuis Pannekoe zorgt voor de verkoop van ijs en snoep. Bij een stroopwafelbakfiets zullen heerlijke stroopwafels te koop zijn.
De toegang tot de kinderboerderij aan de Oosterparkweg is zoals altijd gratis.