Ernst Both maakte na twee jaar zijn rentree bij Slikkerveer
Ernst Both maakte na twee jaar zijn rentree bij Slikkerveer Foto: Roelie 't Jong

Slikkerveer verliest in blessuretijd

RIDDERKERK - In Nieuwveen speelde Slikkerveer afgelopen zondag tegen Nicolaas Boys haar voorlaatste competitieduel. Zonder de afwezigen Rene Beute, Damion Janssen en Danny Rijnberk startte Slikkerveer in de openingsfase wat aftastend, want er werd nu ook weer gespeeld op een echt grasveld, dat niet helemaal vlak was en dat was toch weer even wennen voor de ploeg van trainer André Stafleu.

Een eerste kleine kans kon worden genoteerd in de negende minuut toen Robert Kosten op doel schoot, maar zijn inzet geblokkeerd zag. Een minuut later dacht Dylan Vrijman bij een vrije trap snel Ronald Capelle te kunnen lanceren langs de muur, maar de bal ging net iets te hard en dus over de achterlijn. Aan de andere kant werd Patrick Werkhoven nog niet echt in het spel betrokken al moest hij daarna ook goed het oog houden in de hoge voorzetten van de thuisclub. Het golfde daardoor flink over en weer zonder dat het echt gevaarlijk werd. In de 21-ste minuut leek Slikkerveer op voorsprong te komen. Ronald Capelle was goed diep gestuurd op de linkerflank en zette vanaf de achterlijn voor op Robert Kosten, die voor het doel stond. Hij kon de bal niet goed aannemen en raakte de bal dus maar half. Ook keeper Tim Stouten zag de bal niet goed komen, maar stond voor hem gelukkig op de goed plek en hield de bal meer per ongeluk, dan bewust tegen. Vijf minuten later was het wel raak. Goed storend werk op het middenveld van Cerezo Fung-A-Wing leverde balbezit op voor Ronald Capelle. Met een perfect pasje tussendoor werd Dylan Vrijman bereikt, die beheerst in de hoek binnenschoot: 0-1. Daarna bleef het spel zich snel verplaatsen van verdediging naar de aanval en vice versa. Veelvuldig balverlies was dan ook het gevolg. In de 42-ste minuut leverde dat ook een fikse blessure op voor Cerezo Fung-A-Wing en zijn tegenstander Joel Verlaan. Beide werden gewisseld. Bij Slikkerveer kwam Jeroen Capelle het veld in. In de slotfase van de eerste helft waren er nog volop kansen voor beide ploegen. Eerst zagen Robert Kosten en Dylan Vrijman hun inzet geblokkeerd. Daarna volgde een prima pass van Jesse Ringlever op Dylan Vrijman, die goed opzij legde voor Robert Kosten, maar zijn schot was niet hard genoeg om keeper Stouten te verrassen. De laatste grote kans van de eerste helft was voor Nicolaas Boys. Een vrije trap van Luke van der Veen belandde op de paal. Het bleef zodoende bij 0-1 met de rust.

Gelijkmaker
In de tweede helft was Robert Kosten geblesseerd in de kleedkamer achter gebleven en werd vervangen door Ernst Both, die na twee jaar afwezigheid zijn rentree maakte bij Slikkerveer in de hoofdmacht. Inmiddels was op het veld het initiatief volledig door de thuisploeg naar zich toe getrokken en moest Slikkerveer het hebben van sporadische uitvallen. In de 59-ste minuut had Ernst Both de voorsprong van Slikkerveer verder kunnen uitbouwen, maar had zijn pegel tegen de kruising terug het veld in spatten. Daarna moest Patrick Werkhoven steeds meer aan de bak. Tussendoor was er nog wel een kans voor Boy van Reede, die uit een vrije trap van Iwan Tewelde naast kopte. Ook Nicolaas Boys naderde steeds meer. Joost Verkerk schoot in de 69-ste minuut op de paal. Negen minuten voor tijd kreeg Joost Verkerk gelegenheid om vanaf de rand van de zestien op doel te schieten en dat liet hij zich niet ontgaan. Met een geslepen schot verdween de bal in de verre hoek van het doel van Patrick Werkhoven: 1-1. In de 85-ste minuut kreeg Ernst Both nog een klein kansje om te scoren, maar de voorzet van Ronald Capelle was net even te scherp en keeper Stouten kwam op tijd zijn doel uit. Daarna was er ook nog een schot van Chevillio Halden, maar dat was te zacht om Stouten te verrassen. Aan de andere kant daarentegen viel in de derde minuut van de blessuretijd nog wel een treffer. Nick Teunissen werd in de zestien vanaf de rechterflank aangespeeld en schoot langs Patrick Werkhoven de winnende 2-1 binnen. Na aanmerkingen op de leiding van scheidsrechter van den Hurk gaf deze Dijmon Tewelde ook nog een rode kaart en was de wedstrijd meteen ten einde.

Door dit resultaat is Slikkerveer uitgeschakeld voor kans op promotie en is het ook veilig, zodat het volgend seizoen ook in de derde klasse zal uitkomen. Op zondag 26 mei wordt de competitie om 14.00 uur afgesloten met een thuiswedstrijd tegen koploper FC IJsselmonde.
Opstelling Slikkerveer: Patrick Werkhoven, Iwan Tewelde, Steven de la Rambelje, Boy van Reede, Nick Geluk, Jesse Ringelever, Dijmon Tewelde, Cerezo Fung-A-Wing (42 – Jeroen Capelle – 70 – Chevillio Halden) Ronald Capelle, Robert Kosten (46 – Ernst Both) en Dylan Vrijman.