De Vinyljaren in 'The Story Of'

RIDDERKERK - Zondag 26 mei is er van 17.00 uur tot 18.00 uur weer een nieuwe aflevering van 'The Story Of' bij Radio Ridderkerk. Deze keer staat de aflevering in het teken van 'De Vinyljaren' met dit keer een selectie hits uit de hitlijsten van mei 1975. Een periode waarin de Dizzy Man 's Band op Bevrijdingsdag een concert geeft en ook onderstaande bijzonderheden plaatsvonden:

1. Ger Schilt in de hoofdrol in het toneelspel "Goud en eerlijk". Op Bevrijdingsdag komt de popformatie The Dizzy Man's Band naar Ridderkerk voor een spectaculair optreden in de Singelschool. De formatie heeft de laatste jaren al vele hits gehad in de Top 40. Het is daarom een unieke kans om deze jongens eens live te horen spelen in de Singel. Aanvang 21 uur, leden betalen tien gulden en niet leden 12.50 gulden. Kom op tijd, want het aantal kaarten is beperkt. Het toneelspel "Goud en eerlijk" zal drie keer worden opgevoerd in de Electrozaal in Slikkerveer. Ger Schilt heeft een oud toneelstuk van Rico Bulthuis geschikt gemaakt voor uitvoering en zal tevens de regie verzorgen van deze drie voorstellingen. Dirigent Joost Verbeek heeft voor dit toneelspel een aantal liederen geschreven, die gezongen worden door een aantal koren die optreden tijdens dit toneelspel. Kaarten bij de bekende voorverkoop adressen.
  2. Amateurscheidsrechter Henk van Driel ( 37 ) uit Ridderkerk mag voetbalinterland Nederland - Mexico fluiten. Henk mag vanavond deze interland fluiten. Normaal worden deze wedstrijden altijd door scheidsrechters uit het betaald voetbal gefloten. Daarom vindt hij dit een grote eer dat iemand dit mag doen uit het amateurzaterdagvoetbal. Al zeven jaar is hij scheidsrechter, maar dit is de eerste keer dat hij zo'n belangrijke wedstrijd mag doen. De winnaar van deze wedstrijd mag volgend jaar uitkomen op de Olympische spelen, die worden gehouden in Mexico. Bovendien zit RVVH speler Andre van der Spoel op de reservebank bij deze wedstrijd. Nu maar hopen dat hierdoor Nederland met grote cijfers wint van Mexico.
  3. Manege "Reyerbos"  drastisch uitgebreid.
    De bekende manege aan de kruisweg is de laatste maande drastisch onder handen genomen. Aanstaande zaterdag 31 mei en zondag 1 juni kan men dit allemaal komen bekijken aan de Kruisweg, aldus de eigenaar de heer Visser. Er is een ruime bar bijgekomen met 150 zitplaatsen, bovendien een grote feestzaal bijgebouwd waar alle mogelijke festiviteiten kunnen plaatsvinden. Ook voor tennissport kan men voortaan bij deze manege terecht, er worden namelijk vier tennisbanen aangelegd. De eerste twee banen worden volgende week al in gebruik genomen, de twee andere volgen kort hierna. Op zaterdag 31 mei beginnen de eerste ruiterwedstrijden al om half 8 's-morgens en dit gaat door tot 19 uur 's-avonds. Hierna volgt een receptie van 19 t/m 21 uur. Hierna barst het feest pas echt los, er is een podium waar live-muziek wordt gebracht. Ook is er een schiettent en een Franse stand waar men stokbrood, kaas en wijn kan krijgen. Ook op zondag 1 juni is er ook een uitgebreid programma waarbij de ruitersport centraal staat. Kom allen dit weekend naar een sterk vernieuwde manege "Reyerbos".

Dit vond dus allemaal plaats in mei 1975. Samen met heerlijke muziek uit die tijd wordt dit een klein uurtje nostalgie in 'The Story Of' van de programmamakers Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bob den Breeijen. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.