TUI Ridderkerk beste reisbureau van Zuid-Holland

RIDDERKERK - Tijdens een feestelijke gala-avond in het Van der Valk Hotel in Houten zijn maandagavond 13 mei jongstleden de winnaars van de verkiezing Reisbureau van het jaar 2019 bekend gemaakt. Reisbureau TUI Ridderkerk is uitgeroepen tot provinciaal winnaar en mag zich een jaar lang profileren als beste reisbureau van de provincie Zuid-Holland.

Bekroning op het werk
Reisbureaumanager Maurice Ouwens is enorm trots op deze uitverkiezing: "Wij zien dit als een bekroning op ons werk van de afgelopen jaren. Een positief en enthousiast team dat ondanks de hoge werkdruk staat voor een hoge kwaliteit, aldus de jury. Wij zien deze overwinning als een erkenning van het feit dat wij in dit digitale tijdperk in staat zijn om van onmisbare waarde te zijn en onze klanten van een kwalitatief, betrouwbaar en persoonlijk reisadvies te voorzien."

De verkiezing
De verkiezing Reisbureau van het Jaar is een initiatief van vakblad TravMagazine. De verkiezing, die sinds eind jaren 90 bestaat, wordt jaarlijks georganiseerd en loopt van september tot en met mei. De verkiezing heeft tot doel een bijdrage te leveren aan het voortdurende proces van kwaliteitsverbetering. Reisbureaus nemen op vrijwillige basis deel aan de verkiezing en krijgen na afloop een rapportage over hun deelname toegestuurd.

Verschillende ronden
De verkiezing heeft verschillende ronden gekend. In de eerste ronde moesten de reisbureaus een reisvoorstel met de klantcommunicatie indienen. In de tweede ronde werd de deelnemers gevraagd een vragenlijst in te vullen. Hierna gingen de reisbureaus aan de slag met een marketingcase. Tijdens een bloedstollende Battle bij Hotel Sofitel Legend the Grand in Amsterdam kregen de reisbureaus een uur om een case uit te werken, welke zij vervolgens in een elevator pitch aan de jury moesten presenteren. In ronde vijf kregen de reisbureaus bezoek van een mystery shopper. In de laatste ronde van de verkiezing kregen de twee beste reisbureaus van de provincie bezoek van enkele juryleden, waarbij een kritische blik op de kandidaten werd gelegd. Op basis van de resultaten uit alle ronden zijn de winnaars uit de bus gekomen.