Stappentellers voor 1800 wandelaars

RIDDERKERK - De avondvierdaagse van Ridderkerk is maandagavond gestart met ruim 1800 deelnemers. Met de voorinschrijving was de organisatie verzekerd van 1654 lopers. Officieel stond de teller bij de start om 18.15 uur op 1804 wandelaars, maar dit kan nog oplopen met late starters en deelnemers die pas dinsdagavond de eerste meters maken. Het startsein voor de vier wandelavonden werd door gegeven door  Jolanda Muntz, de voorzitter van de Ridderkerkse Avond4Daagse en burgemeester Attema. Met nog meer helpende handen werden opblaasbare wereldbollen het publiek ingegooid. Hiermee werd ook de aandacht gevestigd op thema van deze editie van het wandelevenement: "Een reis rond de wereld". Samen met vrijwilligers van de vierdaagse deelde de burgemeester na de start stappentellers uit voor iedereen met een startkaart. De Hooi- en Strokapel van Harmonie Slikkerveer hielp de wandelaars muzikaal op gang.