Geboeid door bewegende beelden

RIDDERKERK - Het centrum van Ridderkerk was afgelopen zaterdag extra kunstwerken rijk. Tien levende standbeelden spraken zaterdagmiddag tot de verbeelding van het winkelend publiek.

Vooral de op een hoge sokkel staande rijtuig van Caesar met zijn gevangene Vercingetorix op het Sint Jorisplein trok bekijks. In de Koningshof kon een beeld van een politieman plots tot leven komen, terwijl bij de entree van de Ridderhof kon worden geposeerd met Graaf van Horne. Extra interactie ontstond als men giften in de potjes bij de beelden deed. Zo kan men bij een bronzen moeder in de kinderwagen kijken of een briefje uit een 'stenen' koffer pakken. De giften leverden € 905,65 op voor twee goede doelen. Het Winkelhart van Ridderkerk heeft dit afgerond op duizend, zodat stichting Bram en stichting Present elk € 500 mogen verwachten.